Thursday, December 9, 2010

Kena Masak Pulut


Seumur hidup, inilah first time SheiLa masak pulut.  Kebetulan suami dapat ikan pekasam dari kawannya.  Macam orang mengidam disuruhnya saya masak pulut.  Alamak terkejut pun ada jugak almaklumlah dah bertahun2 hidup tak pernahlah masak pulut sendirian.  Klu tolong2,kacau2 masa time emak buat adalah.....So apalagi bila suami dah nak makan sakan, SheiLa pun tanya2lah jugak tips dr emak untuk masak pulut ni.  Alhamdulillah menjadi jugak percubaan saya ni.  Suami makan banyak jugak dan lagi katanya sedap yang saya masak ni.Hmmmm......
Saya buat jugaklah sambal ikan bilis dan telur dadar + ikan pekasam tu mesti ada, saya goreng untuk suami yang dah tak sabar2 lagi nak makan breakfast pada pagi Ahad yang lepas2.  Bila waktu tarikh kejadian saya sendiri pun dah lupa.

0 comments: